20 July 2011

i love sharing ◕‿◕

rasenya banyak bende sangat kan aku dok share ngan korang . yang masuk akal tak masuk akal suma aku dok main pos je :) pada sesiapa yang tak berminat amek tahu tuh , alhamdullilah , sebab saya bukan kaki paksa dok tekan tekan soh awak baca , cuma saya pon mcm kaki heboh jugak . ttett :P

cerita pasal kaki heboh and sharing ni , sebenarya aku nak share ngan korang salah satu hobby aku waktu lapang :) dulu2 time sekolah dulu hobby aku time ade free time or tak boleh tidur , aku suka dok menghafal kitab2 novel cinta aku tuh *teringat :) tapi sekarang zaman da maju tak payah nak dok pegang buku tebal2 tuh but semuanya dah ade kat ujung jari kan :)
oke mempekenalkan belog mulut heboh , ehh salah belog kau telalu heboh , ehh salah lagi belog http://www.kakiheboh.com/ la yang saya selalunye mengikut setiap entry ! bukan aku je tapi seluruh penduduk rumah aku termasuk lah abang adik mama sedara- mara aku habes dok ngadap belog ni kalau berkumpul kat uma tuh ◕‿◕ *itu belog pilihan keluarga saya , yang penuh dengan kisah lucu dan idea yang korang jarang terbayang . follow la klu korang pon na jadi seheboh saya *muntah jum ! :)

oke di sebabkan aku pon kaki wayang , so i love this entry ---- >> ◕‿◕ pawagam TERKECIL di dunia !

Mesti ramai di antara anda pernah masuk ke dalam wayang bukan? Yang kaki wayang tu mesti tidak akan melepaskan peluang menonton wayang yang diminati.. Lagi-lagi kalau cerita tu cerita aksi ataupun 3D. Tak kiralah di MBO, Lotus, GSC, ataupun TGV..

Tapi pernahkah anda melihat panggung wayang yang kecil?? Sol Cinema merupakan panggung wayang terkecil di dunia yang hanya menampung 8 orang dewasa dan 12 orang kanak-kanak. Sol Cinema merupakan sebuah projek yang telah mendapat tajaan penuh daripada media seni amal Undercurrents. Panggung ini hanya menggunakan tenaga solar dengan 4 bateri besar lithium-ion dan dua panel suria 120W. Sol Cinema bertapak di South Wales dan bergerak ke UK, Ireland dan mana-mana negara yang memerlukan khidmat Sol Cinema.

KakiHeboh.Com : Tahukah anda perkataan pawagam merupakan singkatan perkataan bagi panggung wayang gambar yang diakronimkan menjadi perkataan baru. Perkataan pawagam ini telah diperkenalkan dan dipopularkan oleh Allahyarham Tan Sri P. Ramlee ◕‿◕ #big hug , bubbye !

2 comments:

Sabella Mohamad said...

wah baru tahu psl singkatan PAWAGAM tuh !

thnx sharing !
hihi

dylalola said...

mee too heheh :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright © typing is done by , dylalola