29 October 2011

Tatkala cuba menerangkan maksud disebalik lagu

Saat Kau Pergi - by Vagetoz



Saat kau pergi

Berlinanglah air mataku

Betapa cinta ku rasakan

Kebahagiaan itu

Kini lenyaplah sudah

harus la sang lelaki tahu bahawasanya, wanita adalah manusia yang paling dusta di muka bumi ini sewaktu wanita mengeluarkan perkataan "jangan cari saya lagi"kerana perkataan yang mungkin tidak sampai sejengkal, tetapi perkataan ini ibarat membunuh diri sendiri pabila diluahkan pada sang tercinta.

Tak pernah ku inginkan

Perpisahan ini terjadi

Ku hanya bisa merelakan

Jika memang kau pikir

Ini lah yang terbaik

seluruh rakyat jelata tak pernah impikan perpisahan, melepaskan sesuatu yang bermakna dalam hidup adalah suatu pekara yang tidak akan dilakukan. Tetapi pabila terjadi harus la kita menyedari, membenarkan seseorang untuk singgah kedalam hidup kita beerti kita harus bersedia seseorang itu pergi dari hidup kita -_-
tetapi #andai sang lelaki tahu >,<


Tak perlu kau beri alasan

Mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku

Karena ku yakin mungkin semuanya itu bisa

Membuatmu bahagia

Perpisahan adalah jalan terakhir yang dipilih jika sebuah perhubungan tidak mampu diteruskan lagi. Setiap kenangan yang dicipta adalah bersama, mustahil andai sang lelaki tak boleh melupakan tetapi sang wanita hanya mengambil masa 150juta saat untuk melupakan. Kuatnya kenangan yang tersimpan dalam hati sang lelaki adalah sekuat itu juga kenangan yang terpenda dalam hati sang wanita.

Andai sang wanita berkata yang ia sudah melupakan,itu adalah terselit dalam file AUTA. percaya lah yang sang wanita tidak akan pernah sekali terhenti untuk memikirkan sang lelaki -,-

Sepenuhnya ku menyadari

Bahwa cinta itu tak mesti harus memiliki

Namun ku akan terus selalu menyayangimu

Setulusnya hati

Cinta yang bertahun di bina, tidak semestinya akan berakhir di jinjang pelamin. Segala jodoh dan ajal dah pon ditentukan oleh NYA. Kita hanya merancang tapi semuanya dah pon ditentukan oleh Allah.

p/s : kalau di fahamkan balik lirik lagu ni, lebih kepada sang wanita minta dilepaskan. Dan sang lelaki cuba beri tahu sang wanita minta perpisahan atas dasar sang wanita lakukan demi kebahagiaan sendiri.


DUSTA ! cuba tengok balik video tuh. Andai sang wanita buat demi kebahagiaan sendiri, dia takkan menanges sampai kering air mata. Itu beerti sang wanita melakukan atas keterpaksaan, bukan keinginan diri sendiri. Ntah la aku tengok video tuh pon aku paham yang perempuan tuh sendiri tak mampu nak lepaskan sang lelaki. Tapi lelaki tuh pulak ibarat merelakan!! Konon pasrah dengan perpisahan ? Kalau betol kau sayang perempuan tuh, Kau xkan biarkan dia pergi. Andai tetapi perpisahan tuh adalah untuk kebahagian diri kau sendiri yang sememamngnya kau yang menantikan =)


Sorry kepada yang membaca, mungkin sewaktu membaca ada yang tertanya-tanya, kenapa la si dylalola ni rajin sangat nak menterjemahkan maksud lagu ni. HAHA dengan jawapan yang simple saja suka-suka. Sebab aku dah mula jatuh cinta dengan lagu ni =) *alasan tak boleh terima* muahahaa !


Dah la nak tidur, esok kerja pagi

terima kasih untuk lagu ni, saya suka !

okey bye !

1 comment:

KitKillYourTeddy said...

Ehem2! Lagu ni dah lama lapook sygss :) hahaha !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

copyright © typing is done by , dylalola